2 Ağustos 2009 Pazar

YETKİ AYRICALIK DEĞİLDİR

Köprü trafiği felaket, Yıldız’dan Boğaziçi köprüsüne girebilmem bir saate yakın zaman aldı , en sağ şeritteyim benim sağımda ise içinden gidilmesi yasak şerit var. Arkamdaki araba o şeritten ilerlemeye çalışıyor, bana sola çekil geçelim sinyalleri, bu bana ters geldiği için araca geçiş hakkı vermiyorum. Ancak araba iyice zorladı ve zorunlu olarak biraz sola kaymak durumunda kaldım , aracın içinde iki genç adam var yanımdan geçerken bana bir küfür salladılar, buradan geçiş yasak değil mi dedim içindeki şöför bir küfür daha söyleyerek elindeki bir belgeyi salladı ve biz polisiz dedi, sivil polisermiş. Birkaç gün sonra yaz akşamı, saat onbuçuğu bulmuş, günün sıcaklığı hafiflemiş, güzel bir esinti başlamış, Caddebostan’da sahile inmiş dolaşıyorum. Etraf kalabalık, kimisi hızlı hızlı, kimisi yavaş yavaş yürüyüş yapıyor, kimileri de şezlonglarını, iskemlelerini getirmişler, arkadaş gruplarıyla çimenlerin üstünde koyu bir muhabbet içindeler. Sokak köpekleri bile çevreye saygılılar, köpek gezdirenlere karşı burası bana ait bir alan sizin burada ne işiniz var demiyorlar. Arkamda birden bir korna sesi, araç girişi yasak yola girmiş bir araç, döndüm baktım bir polis aracı. İnsanlar zorunlu olarak kenara çekilmeye başladı. Polis aracı yavaş yavaş, geze geze ilerliyor. Neden böyle bir alana araç ile girerler anlaşılır gibi değil, acaba etrafta bir sorun var da polis mi çağrıldı diye baktım hayır, hiçbir şey yok, gezinmek için gelmişler.

Avrupa’da briç oynuyoruz biz kapalı odadayız, kapalı odaya ancak görevliler girebiliyor. Maça başlıyalı on onbeş dakika olmuş ikinci bordu oynuyoruz kapıda bir konuşma başladı, döndüm baktım, kapıda Rona Gianarrigo yanında bir kişi daha var. Rona 1940 doğumlu Avrupa briç federasyonu başkanı, çok beyefendi bir kişilik. İçeri girmek istemiş görevliler hemen yanına koştular, önce saygı ile selamladılar ama girmesinin mümkün olamayacağını söylediler başkana. Adam da hiç itiraz etmedi kapıda şöyle bir an durdu sonra yanındakine başını sallayarak bişeyler söyledi ve dönüp gittiler. Avrupa’da insanların görevleri onlara kural dışı davranabilmeleri ve de ayrıcalıklı yaşamaları hakkını vermiyormuş, çok beyendim. 12.temmuz.2009

Hiç yorum yok: